Tu ce alegi să „țipi” sau să taci?

De –a lungul timpului s-au făcut o serie de studii privind comunicarea, dar puțini au înțeles esența acesteia. De ce zic așa? Pentru că am auzit sute de  persoane (și nu exagerez când zic sute) care vorbesc despre necesitatea comunicării eficiente cu cel de-alături, dar n-am văzut pe nimeni să aplice vreo idee enunțată.

Mulți se ascund în spatele la aceea că: nu vor să rănească sau să –l facă pe cel de-alături să se simte jenat, dar oare nu se va simți  mult mai rău dacă am tăcea și am fi falși?

DA, se va simți neajutorat, înșelat, trădat, lipsit de importanță, fără încredere în sine…

masca 2

Citesc cartea Viața pe un peron de Octavian Paler și sunt de a acord cu ideea că „Lumea e plină de Măști de sticlă. Te uiți și nu le vezi. Mângâi fața unei femei și nu simți masca asta de sticlă. Se îmbrățișează doi amanți și nu simt unul la celălalt masca se sticlă. Se sărută și nu simt…” Hmmm atingem față celui drag și nu-i simțim masca de stilă…De ce are mască de sticlă?  La ce-i folosește? E oare mai fericit cu ea? Sunt întrebări care necesită răspuns, răspuns care poate fi găsit doar discutând cu noi înșine.

Fiecare dintre noi trăiește sub un clopot de stilă, strigă, cere ajutor, nimeni însă nu aude, toți rămân reci la toate…

Deși tăcerea e mai puternică decât țipătul, eu aleg să țip, să vorbesc, „să deranjez” cu ceea ce cred, să nu port mască de sticlă și nici să trăiesc sub un clopot de sticlă, eu aleg să aud țipătul celui de alături…

Lasă un răspuns

