O literă…Un cuvânt…Un citat…

426365_350851134958664_2124568396_n

„Cuvinte înaripate” așa au fost botezate citatele de către o profesoară de la facultatea mea. Și-i dau dreptate…

 Adevăr, experiență, sfat, putere, convigere, chiar și sentimente sunt puținele aspecte pe care le puteți găsi în această organizare de cuvinte.

Cu mare drag colind paginile inundate de spusele marilor scriitori, cărțile poeților, prozatorilor mei de suflet pentru a descoperi ceva nou din universul   „cuvintelor înaripate”. Cu ele îmi alimentez sufletul, îmi sting setea de noi idei, dar adevăruri vechi, împărtășindu-le  cu prietenele mele (cred că… le-am ros urechile cu atâta „ascultați ce frumos spune…”).

CUVÂNTUL nu e doar un generator de sens, e și un generator de sentimente, gânduri și amintiri…îl el mă regăsesc și tot în el îmi văd trăirile perindându-se pe marele ecran al  cinematografului vieții mele, unde sunt doar eu față în față cu el (cuvântul)…

Așa cum v-am obișnuit, probabil, vă voi prezenta  ce-am selectat zilele acestea din universul „CUVINTELOR ÎNARIPATE”.

„De ce îi este omului de astazi foame? 
De iubire și de sens.”  Nicolae Steinhardt

„Dupa ce L-ai cunoscut pe Hristos, îți vine greu să păcătuiești,

ți-e teribil de rușine.” Nicolae Steinhardt

„Poate că definiția eroismului și a sfințeniei nu este decât aceasta: să faci imposibilul posibil.”  Nicolae Steinhardt

„Prieten se numește omul care te ajută fără ca verbul să fie urmat de un complement circumstanțial de timp sau de loc sau de mod.”  Nicolae Steinhardt

„Am intrat în închisoare orb, cu vagi străfulgerări autogene ale beznei, care despica întunericul fără a-l risipi, și ies cu ochii deschiși.” Nicolae Steinhardt

„Am intrat răsfățat, răzgâiat. Ies vindecat de fasoane, nazuri, ifose. Am intrat nemulțumit. Ies cunoscând fericirea.” Nicolae Steinhardt

„Am intrat nervos, suparacios, sensibil la fleacuri. Ies nepăsător. Soarele și viața imi spuneau puțin.” Nicolae Steinhardt

Ies admirând mai presus de orice curajul, demnitatea, onoarea, eroismul. Ies împăcat. Cu cei cărora le-am greșit, cu prietenii și dusmanii mei, ba și cu mine insumi.” Nicolae Steinhardt

„A ști cum trebuie să-ți iubești dușmanii, înseamnă a începe să înțelegi ce este Dumnezeu.”  Vladimir Ghika

„E esențial ce porți înăuntru, ce echilibru interior ai și ce valori alegi din lume ca să-ți devină proprii, pentru că toate acestea ti se citesc pe chip!” Adrian Pintea

„Am înțeles că un om poate avea totul neavând nimic și nimic având totul. ” Mihai Eminescu

„A există înseamnă a suferi.”  Mihai Eminescu

„Nu există nici libertate, nici cultură fără muncă.”  Mihai Eminescu

„Două inimi când se-mbină,
Când cufund pe tu cu eu,
E lumină din lumină,
Dumnezeu din Dumnezeu,”
Mihai Eminescu

„Toate sunt mărginite, durerea nu…” Mihai Eminescu

„A te tăvăli pe jos de râs este o expresie foarte adevarată. Cine râde din toată inima, aceluia-i vine gustul să se tăvălească pe jos. — Mihai Eminescu

„Dă-mă uitării precum te-am mai rugat, căci numai uitarea face viața suportabilă.”  Mihai Eminescu

„Dacă lumea este un vis, de ce n-am putea să coordonăm șirul fenomenelor sale cum voim noi?” Mihai Eminescu

Acestea sunt câteva din notițele mele care mi-au bucurat ochii și inima și care au o putere nemărginită asupra mea.

Vreau să cred  că vă vor încânta și pe voi, aducându-vâ la meditație asupra unor adevăruri valabile și astăzi, și în viitor.

Lasă un răspuns

