ÎMI LAS ZONA DE CONFORT ATUNCI CÎND…

ÎMI LAS ZONA DE CONFORT ATUNCI CÎND…

 Imagine.6317
Mă numesc Doina Soltan, studentă la Facultatea de Litere și Arte Frumoase (secțiunea: Teatru Dramatic) Universitatea de Stat din Moldova.
Mă simt onorată să mă aflu astăzi în fața dvs. pentru a vă prezenta acest discurs privind zona mea de confort.

Sunt lucruri pe care le facem cu toții de la sine, automat și fără multă bătaie de cap. Ceea ce mâncam, colegii cu care învățăm, locurile unde ieșim, chiar și modul cum ne privim pe noi înșine și cine credem că suntem. Toate acestea, aș spune eu, că reprezintă zona noastră de confort, unde e călduț și bine, și unde puterea obișnuiței își spune cuvântul, devenind niște „zombi”, dacă pot spune așa, care fac absolut tot automat și cărora le  este frică să schimbe ceva.

Ce s-ar întîmpla dacă am ieși dincolo de zona de confort? Dacă am schimba modul în care studiem? Sau când ne uităm în oglindă și ne-am suprinde  gândindu-ne la noua noastra “față”, pe care nu am vazut-o până atunci, care este, poate, de om cu emoții, care se pierde și nu este “tare ca o stâncă”?

Eu îmi las zona de confort de fiecare dată când întru la lecțiile de teatru. Aici mă impun condițiile…luînd mereu roluri noi, noi abordări, noi maniere de joc. Uneori trebuie să fiu banală, alte ori tristă, uneori cu radiez de fericire, zîmbind cît mai tare alte ori trebuie să trăiesc sentimente profunde de durere și să lăcrimez…

Îmi las zona de confort în stradă când  se întîmplă să mă rătăcesc, cerâd de la niște oameni necunosciți ajutorul…când simt nevoia de comunicare cu alți oameni, discut cu alți colegi, alte teme decât cele legate de facultate.

Îmi las zona de confort ori de cîte ori mă plimb singurică în parc sau în oricare alt loc, cînd vreau să schimb ceva în mine, în felul meu de- a fi, cînd vreau să mă privesc altfel decît de obicei, cu ochiul critic sau,de ce nu, cu opusul acestuia.

Dar, oricum aceasta nu este atât de des încât să-mi permită să evoluez pe zi ce trece tot mai mult,  să capăt experințe noi și chiar de ce nu să dobîndesc un alt comportament, un alt mod de abordare a problemelor, ideilor sau, pur și simplu, a unor lucruri obișnuite.

Da, e adevărat… când suntem în zona de confort ne simţim în siguranţă, putem sta relaxaţi, ştim clar ce avem de făcut, cum se face etc. Dar zona de confort nu ne permite să evoluăm. Stând în această zonă confortabilă foarte rar vom face lucruri şi vom trăi experienţe noi.

Trebuie să spun că această zonă de confort ne distruge:

– Încrederea în sine, pentru că neavând curaj sa greșești, nu ai avut cum sa-ți dezvolți abilitățile, să devii matur…

– Relația de iubire, pentru că nimic nu distruge mai rapid relațiile dintre oameni decât rutina. Iubirea este intensă, iar zonei de confort îi place sa nu simtă nimic…

– Vocația, pentru că atunci când ai vocație sufletul tău arde mai tare ca oricând, iar zona de confort nu vrea flăcări și nici măcăr fum…

În toate aceste momente, când pășim dincolo de zona noastră de confort, ne obligăm invariabil să creștem, să ne dezvoltăm, să descoperim ceva nou, într-un cuvânt, să avansăm.

Fără puțin disconfort și durere evoluția nu ar fi posibilă.

În urma unor refleții asupra acestei probleme,dacă o pot numi așa, am tras concluzia, metaforic vorbind, că, de fapt, zona de confort este un asasin deghizat într-un prieten, este sirenă ce te ademenește cu cântecul ei și apoi te trage la fundul mării, unde te înneacă.

AȘADAR, AȘ SUGERA CA, DIN CÂND ÎN CÂND, SĂ NE FORȚĂM PUȚIN LIMITELE CHIAR NOI, SĂ FACEM UN PAS DINCOLO DE ZONA NOASTRĂ DE CONFORT ȘI, ASTFEL, SĂ NE LĂRGIM LUMEA.

Acesta este discursul care l-am prezentat la Concursul Național Oratorul Anului 2012.

16 decembrie 2012

Lasă un răspuns

